lauantai 5. tammikuuta 2013

mahatautiset terveiset

Viime päivät olen koomaillut aika lahjakkaasti kotona ärhäkän vatsapöpön kourissa.. Torstaiaamuna kävin pienellä 3 kilsan ylämäkialamäkikävelylenkillä, mutta illalla viiden aikaan vatsakipu oli niin kauhea, etten päässyt sohvalta enää ylös. Soitin ensiapuunkin siinä vaiheessa kun kaikki oli tullut pari kertaa ulos heti syömisen jälkeen (sairastan ensimmäistä kertaa yksin kotona). Ilmeisesti äkäistä vatsatautia on liikkeellä muuallakin. Eilen keitin itselleni mustikkakeittoa puolittamalla tämän ohjeen. En ennen ollut tehnyt mustikkakeittoa itse ja se kyllä näkyi: perunajauhot jäi vähän valkoisiksi klönteiksi koko sopan päälle... Sokeriakin laitoin vähän vähemmän kuin ohjeessa kerrottiin (yhden ruokalusikallisen), mutta ihan hyvältä tuo silti maistui. Olen siitä onnellisessa asemassa, että mulla on koko jenkkikaappini pakastinosa täynnä marjoja (vadelmia, mansikoita, tavallisia mustikoita, pensasmustikoita, mustia viinimarjoja, punaisia viinimarjoja...) eikä mun tarvitse onneksi niitä kaupan pussikamoja ostaa.



Tätini heitti minulle iltapäivällä ovenraosta vähän ruokaa ja loppuillan ateriointini koostui sitten Gefiluksen appelsiini-porkkanamehusta, maustamattomasta vissystä, kahdesta pehmopalasta juuston kanssa sekä kupillisesta luonnonjogurttia kera pakastetuiden pensasmustikoiden. Aika erilaista kuin mitä yleensä syön: mehuja juon tuskin koskaan ja vaaleankin leivän olen jättänyt kokonaan pois. No, nyt toipumispäivänä juon ja syön noita vielä, mutta huomenna takaisin ruotuun! Eilen illalla päänsärkykin oli jo melkoinen (varmasti osittain tuon syömättömyyden vuoksi) ja tänään on jo pakko saada jotain vähän kiinteämpää alas. Ajattelin aloittaa lemppariaamupalallani eli maitorahkalla ja viinimarjoilla. Nam!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti