sunnuntai 27. tammikuuta 2013

good morning

Eilen illalla kävi taas samalla lailla kuin perjantainakin: aloin ahmimaan niitä hemmetin näkkäreitä ja tällä kertaa myös ruisleipää. Näkkäreitä meni 4, ruisleipiä 3. Tämän siitä saa kun ei syö kunnolla. Mun pitäisi nyt vaan yksinkertaisesti alkaa syömään kunnon isoja aterioita ettei illalla tunnu siltä kuin vatsassa olisi tulivuoren kraateri joka vain odottaa täyttymistään. Mutta kun se on tässä opiskellessa ja reissaillessa niin vaikeaa, varsinkin tuossa jälkimmäisessä. Terveellisestihän mä syön matkoillakin mutta aivan liian vähän vain. Tavallaan se tässä onkin aika hauskaa, mä tosiaan syön ihan yltiöterveellisesti eikä noi näkkärit ja leivät nyt sinällään haittaa mitään. Saanpahan kuituja. Mua kuitenkin pelottaa itseäni, mua pelottaa se miten ahmin niitä ja vaan syön ja syön ja syön. Mulle se on ihan sama onko se ahmittava suklaa vai ruisnäkkäri. Ahmiessa mulle vain tapahtuu jotain ja se on pelottavaa.

Menin eilen illalla nukkumaan jo kymmeneltä ja heräsin tänä aamuna puoli 10. Tuntui hyvältä nukkua niin pitkään ja ottaa vähän univelkoja pois. Myös tällä hirvittävällä univajeella saattaa olla jotain vaikutusta tähän ahmimishimoon, menkkojen lisäksi tietenkin. Olen aika monena yönä valvonut sinne puoli yhteen tai yhteen ja herännyt sitten aamulla 7 kouluun. Nukun siis aivan liian vähän. Ensi viikosta alkaen kokeilen sitä, että menen ennen 11 nukkumaan. Iholla- sarja loppuu puolelta, joten minulla ei ole mitään syytä valvoa niin myöhään.

Nyt ajattelin lähteä käymään pienellä kävelyllä sekä sen jälkeen kaupassa. Myös venyttelyt tekisivät hubaa: mun ylävatsat on vieläkin ihan jumissa perjantain Coresta...

3 kommenttia:

  1. Mulla univaje ainakin räjäyttää jonkun mielitekokeskuksen, ja silloin tekisi aina ihan hitosti mieli mättää jotain tosi hiilaripitoista tositosi paljon...Se on se väsymys, mihin kroppa yrittää etsiä ratkaisua piristävistä hiilareista. :) Ja menkat on kyllä toinen paha, ei luoja sitä ruuanhimoa.

    VastaaPoista
  2. Joo, näin mäkin vähän mietin tätä asiaa. Pitäisi vain muistaa nukkua aina kunnolla :) Ja menkkojen ekoina päivinä muistaa syödä kunnolla ettei sitten tule tällaisia övereitä!

    VastaaPoista
  3. Tsemppiä Hanni! Yks asia mikä myös vaikuttaa noihin mielihaluihin/mättämiseen ja nälkään iltaisin on se, että ateriarytmi ei ole kohdillaan. Ja toinen syy on juuri liian pienet ateriakoot. Liian pienet ateriat kostautuvat yleensä myöhemmin liian suurina annoksina ja mielitekoina. Kroppa kuitenkin vaatii ravitsevaa ravintoa tasaisesti päivän mittaan. Sä varmastikin tiedät tämän. :)

    Huomaan tällä hetkellä itekin, että kun oon syöny ruuan klo 14 ja välipalana kaksi mandariinia klo 17 aikaan, on nyt aivan kaamee nälkä! Joka aterialla kun pitäisi vielä saada jotain proteiinin lähdettä. Näin ei oo tänään käyny ja nyt se kostautuu. Hitsin matkustaminen, kun sotkee kaikki ruokakuviot! :P

    VastaaPoista